Mijn eerste dagje - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Nadine Verhoeven - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagje - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Nadine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagje

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

15 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo iedereen!
Op hevig aandringen van Maurits toch maar even een waarbenjij.nu aangemaakt. En ach, ik heb nu toch even niet zoveel te doen. Ik zit in mijn kamertje en ik hoor druk geskype door de gang in het Spaans en Duits (misschien levert deze reis me nog wel wat extra talenkennis op). Toen ik gister om mindernacht hier aankwam was het rustig, er was pas 1 huisgenoot, Alfonso uit Chili. Gelukkig was ook Salomi er, een Afrikaanse dame die mij de sleutels overhandigde en door het huis rende opzoek naar een derde paar dekens, ‘oh girl, it’s freeeezing!’ (een verwarming in huis was inderdaad geen gek idee geweest). Vanochtend toen ik wilde douchen was het water ook freezing, maar we hebben net uitgevonden dat je de kraan naar rechts ipv naar links moet draaien, ja dat kon ik ook niet weten. Toen ik vanochtend naar buiten ging stapte ik een aangename warme zon in en zag ik waarom mijn straat Bergzichtstreet heet, super mooi uitzicht op bergen. Trouwens, ik vertelde gister aan de jongen die ons van het vliegveld haalde dat dat ‘view of the mountain’ betekende, daar moest hij om lachen want dat wist hij niet. Het blijft me ook fascineren hoeveel namen van straten/gebouwen etc. gewoon zo Nederlands zijn, eigenlijk is dit ook gewoon een mini stukje Nederland, maar dan met bergen, linksrijdende auto’s en de meeste studenten die ik vandaag ontmoet heb zijn toch echt Duitsers. Heel vrolijk allemaal, heeft vast te maken met de gewonnen worldcup;) Verder heb ik me vandaag officieel ingeschreven bij de universiteit, een fiets gehuurd, gepind (bij de eerste bank lukte het niet, klein stressmomentje, bij de tweede gelukkig wel) en boodschappen gedaan, enne ja toen was de dag eigenlijk al om. Het is wel grappig hoe snel ik me thuis voel eigenlijk. Als je nieuwe mensen ontmoet voelen de mensen die je gister heb ontmoet en voor de tweede keer ziet eigenlijk al meteen als je vrienden, want die ‘ken je al’. Net zoals dat ik de 3 Duitse meisjes die net zijn aangekomen net al een beetje wegwijs maakte in huis en op weg naar de supermarkt, omdat ik toch al net een dag langer ‘ervaring’ heb, haha. Ik zit trouwens echt in een heel mooi groot huis. We wonen er met 9 dus er moeten er nog 4 aankomen. Morgen begint om 8 uur de introductie dus dan zullen we pas écht wegwijs worden, ik hoop dat ik me snel meer student dan ‘toerist met kaart in de hand’ voel. Zou in principe niet moeilijk moeten zijn want Stellenbosch is echt een dorp, maargoed de weg vinden is niet mijn sterkste punt, dus ik moet goed opletten morgen, op tijd naar bed vandaag dus.
Liefs en ps. jullie shirts, boekjes, kussensloop, broekje en sokken hebben allemaal een mooi plekje in mn kamer gekregen, ben er heel blij mee!

  • 15 Juli 2014 - 22:06

    Maurits:

    Heeee Nadine,
    Super leuk stukje en fijn dat het goed met je gaat!!!
    Ik kijk uit naar je volgende stukje;)
    Dikke knuffel van je broer!

  • 15 Juli 2014 - 23:15

    Rolf:

    Goed verhaal, Nadine. We blijven je volgen.
    Ook een knuffel van ons.

  • 16 Juli 2014 - 07:44

    Heleen:

    Nadiaaaaa!! Het klinkt al zo vet!! Goed dat je toch hebt besloten dit te doen ;) benieuwd naar al je andere verhalen. Hoop dat de introductie leuk is en genietse! Kuskuskus

  • 16 Juli 2014 - 10:52

    Lieke:

    Jaaaa Nadientje! Houd ons maar lekker veel op de hoogte van alles! Dikke kus!

  • 16 Juli 2014 - 12:47

    Ciel Van Der Lugt:

    Lieve Nadine

    Wat verrassend dat je toch kunt mailen met ons via die site...

    ik geniet van je verhalen en lees ze voor aan Hubert.. Zo blijven we op de hoogte van jouw wel en wee in Stellenbosch... Ik kan me niet voorstellen dat het daar zo koud is,, wij zitten weer in een soort hitteperiode..
    Lieve schat, geniet van al je ervaringen,, wij leven met je mee Liefs van Hubert en Ciel

  • 16 Juli 2014 - 13:25

    Catelijne:

    Hi Nadine,

    Wat fijn dat Maurits zo heeft aangedrongen op een blog. Ik ben blij om af en toe wat van je te kunnen lezen. En je schrijft goed, dus is het een dubbel feestje. Later is het voor jezelf ook vast leuk om terug te lezen!

    Lieve groet uit Amsterdam,

    Catelijne

  • 16 Juli 2014 - 13:56

    RIA Juffermans:

    HOI Nadine
    Leuk verhaal over je aankomst en eerste Dag in Stellenbosch.
    En fijn om te horen dat het nu al zo goed naar je zin hebt.
    Leuke Introductie toe gewenst en

    Veel Liefs van RIA

  • 16 Juli 2014 - 20:02

    Josien:

    Heel erg leuk dat je met ons je avonturen in dat prachtige Zuid-Afrika wil delen!
    Veel plezier en geniet er van. Liefs, mama

Tags: -

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 4228

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 13 Januari 2014

Studeren in Stellenbosch

Landen bezocht: